laupäev, 14. august 2010

Teine päev

Ühistransport

Et bussipeale saada tuleb õigel ajal peatuses olla, loota, et buss tuleb ja hääletada.
Bussid on Brisbaneis kiired - nii kiired, et ainus võimalus on kähku maha istuda ja kinni hoida... Teed on käänulised - mäest üles, mäest alla, paremale ja vasakule... Gaasi, gaasi, pidurit, gaasi... Rallibussid liiguvadki siin tegelikult gaasi jõul (powered by natural gas).
Bussipiletid on elektroonilised kaardid, mida tuleb piletimasinale näidata bussi sisenemisel. Ei tohi ka unustada bussijuhile tere öelda.
Bussist väljumiseks tuleb stop-nuppu vajutada - muidu buss väiksemates peatustes ei peatu.
Bussist väljudes läheb raha kaardilt maha sõidetud kilomeetrite eest. Oluline on bussist väljudes mitte unustada masinale kaarti näidata, muidu sõidab nähtamatu-sina bussiga edasi ja bussiga sõitmine on siin üldiselt Eesti takso hinnaga.
Ja veel ei tohi unustada bussijuhile head aega öelda...

Kõik bussid viivad Rooma

Kui öeldakse, et kõik teed viivad Rooma, siis Brisbane-is viivad enamus busse sõna otseses mõttes Rooma. Enamus linna busse sõidavad Roma tänavas asuva Brisbane Transit Centre ja mõne linnaosa või sihtpunkti vahel. Bussiga liikumiseks tuleb tihti sõita kõigepealt Rooma tänaval asuvasse bussijaama ja sealt järgmise bussiga soovitud suunas.



Esimesel päeval kui Brisbane rahvusvahelisest lennujaamast kurjade nägudega onude, koerte ja kohvrite puistamisest pääsesin, sõitsin rongiga kesklinna.
Rong sõitis kiiresti ja suhteliselt hääletult - maa all, maa peal ja linna kohal. Informatsiooni järgmiste peatuste ja ümberistumisete kohta tuli ohjeldamatult...
Hiidlase jaoks oli ainult kummaline, et rongi sisenemiseks või sealt väljumiseks pidi uksed ise avama. Tundus, et mis hiidlase jaoks kummaline, see hiinlase jaoks arusaamatu - üks hiinlasi meenutav paar pidi peaaegu oma peatusest ilma jääma kuna ei pääsenud kuidagi rongist välja.
Kui bussid mitte nii väga, siis rongid liiguvad suhteliselt täpselt graafikus ja kui peatuses järgmise rongi saabumiseni jäänud minuteid lugev tabloo nullini jõuab, ongi rong juba ees.


Ja teine päev

Teine päev möödus bussiga sõites ja mööda kaubanduskeskusi kolades.
Tegelikult oli plaan tutvuda kasutatud autode hindade ja võimalustega, aga kui õhtuks kohale jõudsime, olid müügikohad juba suletud ja jäi üle vaid tänavalt müüdavate autode hindu vaadata.
Suurte autode jaoks suured tänavad...


Eksklusiivne ja eriline auto? Tegelikult mitte. Sellised on siin väga populaarsed sõidukid ja pidevalt tänavapildis.
Antud juhul võiks olla tegemist autoga millel nimeks: Ford BF Falcon XR8 Ute, mootoriks 5,4 liitrine V8 ja jõudu 260kw ehk umbes 350 hobuse jagu: ehk siis enam-vähem piisavalt võimas, et võiks austraalasele sobida tööl, poes ja kirikuskäima autoks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar